Princ Kaspian-recenze z Housera

18. prosince 2008 v 8:23 | Lawiane |  Princ Kaspian
Pozor-velká kritika, takže vás to asi pěkně naštve!

Pokud první díl Narnie byl jenom nudná velkorozpočtová pohádka, pak dvojka k tomu přidává tu chybu, že se snaží být humorná. Jenže tohle úsilí je stejně trapné, jako pokusy režiséra film přímočarý ve všech ohledech ozvláštnit.

Andrew Adamson se sice narodil na Novém Zélandu, ale Peter Jackson to není. Zakázku na výpravu do Narnie dostal za své vedení Shreka, což vysvětluje, proč se počítačová mluvící zvířátka pohybují jako obyvatelé království ,,Za sedmero horami" a proč šermující hláškonoš jakoby z boty vypadl Kocourovi ze Shreka, i když to je narnijský Myšák. Adamson se po úspěchu jedničky v režisérském křesle rozseděl a troufl si na vizuální nápady, ovšem ty v jeho případě vypadají jako nevhodné vykrádačky jiných filmů. Nejčastěji si samozřejmě bere z Pána prstenů, ostatně samotná filmová Narnia je jakýsi neumětelský epigon Středozemě.
Tady totiž všechno zbaběle končí před branami jakékoliv nekonvenčnosti, která by diváky nutila myslet. Hudba všechny scény dopoví či dokonce předpoví a fantasy je zjednodušená tak, až z ní zbyla jen šňůra bitev, kde děti a zvířátka bezstarostně zabíjejí své nepřátele. Což není zrovna výchovné. Zato s jedinou pusou mezi Kaspianem a Zuzkou se toho nadělá… Vyprávění zdržují neustálé pohledy na to, jak se zrovna tváří někdo ze sourozenců Pevensieových, a kdykoliv někdo spěchá, vždycky si najde čas na procítěnou řeč. Není divu, že to trvá 144 minut.
Hlavní herci zůstali stejní jako štáb, což taky není úplně dobrá zpráva. Zuzka je otravně nedospělá jako vždycky, Petr se projevuje jako slabý, nerozhodný král, Edmund není tak křečovitý, protože nemá velké scény, a Lucinka už vyrostla z roztomilosti. Nevýrazný titulní princ v téhle přeplněné pohádce taky moc nenabídne, i když v českém dabingu alespoň nemluví s italským přízvukem, kterým jsou vybaveni všichni Telmaríni. Několik z nich hrají praví Italové, třeba Sergo Castellitto, po Tildě Swinton další uznávaný evropský herec, pro nějž našel Hollywood uplatnění v roli hlavního padoucha.
Mimochodem, zatímco na Speed Racera, z něhož originalita kape, nikdo do kina nechodí, Narnie už v USA vydělala přes 100 milionů. Jak smutné.
Hodnocení: 1,5 hvězdiček z 5

Můj názor: Ačkoliv se mi tato recenze vůbec nelíbí, tak s některými body bohužel musím souhlasit. Třeba to s tou procítěnou řečí v každé situaci a zdržováním děje kvůli Pevensieovým.