Květen 2009

Hora Šasta

26. května 2009 v 18:14 | Lawiane |  Zajímavosti
Při zeměpise moje kámoška v atlase (mimochodem zrovna plánovala jak pojede přes celou Ameriku na motorce :-D) našla horu Shasta-(což je Šasta v AJ, kdyby někdo nevěděl) leží ve státě California. Tak jak je vidět, pan C.S. se zřejmě při hledání jmen dost inspiroval v mapách! Jelikož i jmého samotné Narnie našel v Atlase- je to malé městečko v Itálii, teď hrdina knihy Kůň a jeho chlapec Šasta, to by mě zajímalo, co najdu příště.... třeba Rabadaše :-DDD

Moc pěkná hora- to se náš Šasta tedy nemá za co stydět

Diplom pro Happy Judith za SB

21. května 2009 v 18:35 | Lawiane |  O mém blogu

Diplomky za bleskovku

21. května 2009 v 18:33 | Lawiane |  O mém blogu

Belskovka k uplynutí 1 oku od americké premiéry Prince Kaspiana

16. května 2009 v 9:00 | Lawiane |  Soutěžě
Rozhodla jsem se uspořádat bleskovku k tématu viz. název článku :-), které se vztahije k dnešnímu datumu.
První tři odpovědi dostanou diplom, ale vyhodnocení bude až v úterý, ale nebojte- nazapomenu na vás

Co máte udělat?
1) do komentářů napište odpovědi na následující otázky: 1. Viděl jsi tento film v kině?
2. Máš tento film na DVD
3. Líbí se ti?
2) napište tam také soji přezdívku
3) adresu vašeho blogu
4) co chcete na diplom

Přeji hodně úspěchu :-D

Anglie- dalších pár fotek

15. května 2009 v 13:37 | Lawiane |  O mně
Ještě malý návrat k Anglii, doufám že vám to tu nevadí, když mám blog o Narnii a dávám sem tohle, ale nemůžu si pomoc. Strašně se mi tam líbilo, tak se chci podělit. :-D
Moře v Doveru
Leeds Castle
Klidná fotečka z mola ve Worthing
Moře a zase moře :-)
Molo v Easbourn
Mják, který stojí pod útesy Seven Sisters
Seven Sisters
Už vás nebudu více zamořovat mím fotografickým uměním :-D , takže poslední fotečka Buckinghamského paláce z Londýna

Dejte mi prosím hlasy!!!

14. května 2009 v 18:59 | Lawiane |  O mém blogu

Přihlásila jsem se SONHerce/herečku, jsem tam s Benem, tak pro nás můžete hlasovat zde

1. kolo končí už v pondělí, já jsem na to nějak zapomněla, tak mám teď co dohánět.

Anglie

12. května 2009 v 18:21 | Lawiane |  O mně

Tak už jsem zase tady a jak jsem slíbila, tak přidávám nějaké ty zážitky z mého pobytu v Anglii:
P.S. Zase jsem to maličko přehla s délkou, tak doufám, že vás to moc neodradí a alespoň někto si to přečtě, když už jsem to sem psala.
Ze všeho nejdřív tedy musím oznámit, že Anglie je nádherná, okouzlující země, kterou si člověk jako já prostě musí zamilovat. Vůbec se mi nechtělo domů a zůstala bych tam ještě na dobu neurčito.
Jela jsem tam se školou se Student Agenci na 8 dní do oblasti West Sussex, konkrétně pak do města Worthing, kde jsme byli ubytováni v hostitelských rodinách, chodili do malé školy a jezdili odtud na výlety. S kamarádkou jsme bydlely u jedné starší paní s kocourem v klasickém maličkém cihlovém domečku, kde jsme měly nahoře pokoj s úžasně měkkýma postelema. S paní, jejíž jméno jsem zapomněla asi 3 minuty potom, co nám ho řekla (ale příjmení měla Knight) jsem ji moc nepokecaly, neboť jsme jí zrovna nejlépe nerozuměly- mají tam hrozný přízvuk, takže když si ve škole myslíte, že se v pohodě domluvíte, protože učiteli rozumíte, tak potom přijedete mezi pravé Angličany a zjistíte, že jste absolutně mimo a nevíte vůbec, co říkají. Konverzace se tedy poněkud omezila na věty typu: "V kolik hodin chcete snídani?" a " V 8:00 musíme být v autobu
se, tak snídani chceme v 7:00" atd. Moc dobře nám ale vařila a jinak byla milá. Škola byla trochu nuda a probírali jsem dost stupidní věci. Učitelka mám taky zadala homework, abychom napsali deník(samozřejmě v AJ), Já jsem ho napsala jen tak aby se neřeklo, že to nemám a on mi pak dala cenu, za nejlepší deník- jsem se fakt divila, jak na to přišla.
No nic, asi vás to zas tolik nezajímá, takže přejdu k dalšímu tématu a to jsou místa, která jsme navštívili:
První den jsme byli na Leeds Castle, což je jeden z nejkrásnějších hradů, je u něj krásná zahrada, potoky a celý hrad je na jezeře. Také je tu expozice s ptactvem a přírodní bludiště (jako v Harrym Potterovi, ale asi tak 1000x menší) ze kterého se pak dostanete do takové uměle vytvořené jeskyně, kde jsou sošky s nějakými vílami, které nemálo připomínají dryády a najády.

Také jsme si prohlédly historické centrum Worthingu, pláž a molo, které je typické, pro každé takové přímořské město.
molo ve Worthing
naše škola
Další den jsme byli na procházce po Seven Sisters, což jsou bílé útesy u moře. Tam to bylo naprosto úchvatné. Ten pohled na moře, hluboko pod vámi, vysoké skály, krásně zelená tráva- prostě úžasné, že se to ani nedá popsat. Jen tam děsně foukal vítr.

Ve středu jsme byli na celodenním výletě na Stonehenge, který mně docela zklamal, neboť podle takových těch slavných fotek, jsem si to představovala větší a na kopci. Je to, no ne malé, ale oří teda taky ne, navíc se mezi to nesmí chodit a okolo je vyhrazená jen taková cestička. Vůbec to také není na kopci a okolo vedou dvě silnice.
Ten den jsme byli ještě ve velkém městě Brightonu, kde jsme nakupovali, byli v mořském centru Sea Life atd. Taky jsem si tam koupila vydání všech dílů Narnie v AJ.
Boží lucernička jako v Narnii, jen škoda, že takové nemáme i v ČR

Mezitím jsme navštívili také další města a městečka jako je Chichester, Eastbourne a Salisbury, kde Dobrovská gotická katedrála (mimochodem neviděla jsem v Anglii jedinou církevní stavbu, která by nebyla postavená v gotice) a také hrad Arundel, kde dosud žijí vévodové z

Norfolku, takže je krásně zařízený a má krásné zahrady. Arundel je asi nejhezčí hrad co jsem kdy viděla, tedy co se vnitřku týká, krom toho, že tam v jedné místnosti měli před krbem lví kůži i s hlavou, z čehož jsme měla málem infarkt, protože mně
to děsně vyděsilo- taková urážka Aslana!
Poslední den jsme byli celý v Londýně, který je taky krásný, jen trochu špinavý, ale ne nijak strašně, akorát v centru všude létají takové "chloupky" z platanů, které jsme všichni měli v očích a děsně to svědilo. Byli jsme na takových těch známích místech, jako Houses of Parliament, Big Ben, Trafalgar Square, Piccadilly Circus adt. Někde jsem na nějakém blogu našla Benovu údajnou adresu- Shaftesbury Avenue 55-59, takže předsevzetím dne bylo najít tuhle adresu. Když nám naše průvodkyně (která byla skvělá a patří jí od celého zájezdu veliké díky) rozdala mapu Londýna, tak jsem to asi 15min hledala, a když už jsem to chtěla vzdát, tak jsem to konečně našla!!! Při prvním delším rozchodu jsme se tam tedy s kámoškou hned vydaly. Zjistily jsme, že je to pěkně rušná ulice, která začíná rovnou na Piccadilly Circus a když jsme konečně našly i to číslo, tak jsme samozřejmě nemohly objevit nic jiného něž to ,že tam sídlí zřejmě nějaká firma nebo co, posvač to vůbec nevypadá obydleně :-///// Nejspíš to tedy bude jen něco, kam mu lidé posílají dopisy typu Bene moc tě miluju, podepiš mi tričko.
Pak už bylo bohužel nutné udělat "Bye Boží Anglie" a vyrazit domů, kde zase čeká ta hrozná škola a ještě horší lidi v ní. Už se zase těším na příští rok. Anglie mně vážně nedchla víc než jsem čekala.
katedrála v Salisbury
úžasně milé veverky v Londýně
Tohle je ta "Benova" adresa- je to ten první šedivý vchod, ale stejně je to celé nějaký kec.

Přestávka

2. května 2009 v 18:54 | Lawiane |  O mém blogu
2.-9.5 budu v Anglii. Jedu se školou na čstečně jazykový a částečně poznávací zájezd. Takže tento týden tu nebudou nové články a ni u nikoho na blogu nepřibydou moje komentáře.
Jane Miss Caspian slibuju, že sem o té Anglii pak hodím článek a fotky
Taky jsem dost zvědavá, jak se s tou rodinou, kde budu bydlet domluvím, snad po cestě nazapomenu všechny slovíčka
P.S. Držte mi palce, at potkám někoho z herců- nejlépe Bena :-)